Jak dělat marketing na Instagramu v roce 2020 + 10 top instagram tipů

Jak dělat marketing na Instagramu v roce 2020 + 10 top instagram tipů

Počet značek, které začleňují Instagram marketing do své obchodní strategie stále prudce narůstá. Zatímco v roce 2018 Instagram využívalo jen přes 25% obchodníků v rámci ČR a SR, v roce 2020 to je odhadem již více než 75%.

Nelze se divit… Instagram má dnes uź více než miliardu aktivních uživatelů a reklamní publikum s více než 850 miliony účtů.

 

Nastavení Instagram firemního účtu

Než začnete s marketingem na Instagramu, potřebujete byznys Instagram účet. Pokud ho už máte, přeskočte následující tipy. Pokud již máte osobní účet, přeskočte na 3. krok tohoto návodu.

Krok 1: Stáhněte si aplikaci Instagram

Android: ANDROID

Ios: IOS

Krok 2: Zaregistrujte se

  • otevřete aplikaci
  • klikněte na „Vytvořit nový účet“
  • zadejte svůj e-mail nebo tel. číslo
  • vytvořte si své uživatelské jméno a heslo
  • vyplňte ostatní informace o profilu a klikněte na tlačítko „hotovo“

Krok 3: Aktivujte si firemní profil

  • klikněte na 3 vodorovné čárky v pravém horním rohu Vašeho profilu
  • klikněte na volbu „nastavení“ a pak na volbu „účet“
  • spojte svůj Instagram s FB byznys účtem (jestli ho vlastníte)
  • klikněte na volbu „přepnout na profesionální účet“
  • klikněte na „hotovo“

10 Instagram marketingových tipů, které si nemůžete dovolit ignorovat!

 

1. Používejte firemní Instagram účet

Pro případ, že jste přeskočili předcházejí kroky a plánujete se ponořit do zbytku tipů, tady je pár důvodů, proč byste to měli znovu přehodnotit.

Firemní Instagram účet vám poskytuje přístup k funkcím, které nemůžete používat při osobním účtu, a to například:

  • statistiky Instagramu!
  • možnost vytvářet reklamy na Instagramu

  • možnost prodávat produkty na Instagramu (Instagram shopping)

  • možnost přidat kontaktní informace a tlačítko s výzvou

2. Jasně definujte své cíle

Všechny sociální sítě jsou stroje na peníze. Tyto stroje však nemůžete využívat efektivně ve svůj prospěch, pokud nevíte, co se snažíte dosáhnout a získat.

Instagram marketing může generovat různé výstupy v závislosti na strategii, kterou zvolí jednotliví marketéři a majitelé účtů, jako například:

  • zvyšování povědomí o značce (služby, produkty, novinky, akce ..)

  • získání nových lead-u (lead označuje potenciálního zákazníka, který projevil zájem o produkt / službu)

  • oslovení nové skupiny potencionálních klientů

  • přímé prodeje

Můžete se zaměřovat na vše a ještě mnohem více, pokud si však nestanovíte přesné cíle, pravděpodobně se k nim nikdy nedostanete.

3. Definujte své publikum

Jasně definujte své cílové publikum, abyste tak mohli efektivně oslovovat právě tu skupinu, která je pro Váš byznys relevantní.

Definovat cílovou skupinu je nutné vědět při automatizaci (více o ní po kliknutí ZDE), ale i při standardní placené reklamě, či nastavování krátkodobé a dlouhodobé strategie pro Vaše konto.

4. Optimalizujte Váš profil

Instagram BIO (popis): máte k dispozici 150 znaků na to, abyste zanechali skvělý první dojem pro potencionálního návštěvníka a prozradily návštěvníkům, proč by měli na Vašem profilu zůstat a věnovat mu pozornost.     

Profilová fotografie: ve většině případů by mělo profilovou fotografii tvořit Vaše logo.

Vaše profilová fotografie na Instagramu se zobrazuje o rozměrech 110 x 110 pixelů, oříznutými do kruhu o průměru 110 pixelů. Je však nahraná s velikostí 320 x 320 pixelů, proto byste měli zvolit takový velký soubor, který bude vypadat dobře, i když Instagram změní způsob zobrazování profilových obrázků.

 

Správně vytvořené Instagram BIO a použitá fotografie s logem společnosti @easycars_sk.

5. Tvořte vizuálně a obsahově zajímavý obsah

Instagram je hlavně vizuální médium, takže vaše příspěvky nemohou vypadat průměrně, ale musí vypadat skvěle. To však neznamená, že vaše příspěvky musí být vytvořeny s profesionálním fotografickým vybavením.

Jednoduché, ostré a s relevantním popisem a hastagmi – příspěvek na Instagramu od @roseteddy.sk

Pokud vám Instagram profil nespravuje profesionální agentura a jste jen malým eshopem či jednotlivec, je naprosto v pořádku přidávat příspěvky této kvality. Pokud však máte s Instagramom větší cíle, doporučujeme se svěřit do rukou profesionálům, ti budou generovat obsah jiné úrovně.

6. Nepřehánějte to s přímým prodejem

Velkou chybou, které mnohé společnosti dělají, je skutečnost, že ze svého účtu dělají prodejní eshop. Většina příspěvků, které takové značky produkují jsou dělány právě v tomto stylu.

Takové příspěvky mají jen malou hodnotu. Většina lidí je bude ignorovat a algoritmus Instagramu bude na příští obsah profilu reagovat jako na méně kvalitní a zajímavý, čímž se výrazně sníží možný dosah profilu.

7. Přidávejte posty a stories ve správný čas a ve správném rozsahu

Přestože logika může naznačovat, že více příspěvků = více fanoušků, dosahu a více úspěchu, zkušenosti a údaje uváděné Instagramem toto tvrzení nepodporují.

Příliš mnoho příspěvků a stories sledovatelů otravuje, automaticky se snižuje kvalita příspěvků, působí to jak spam atd.

Doporučený počet se hýbe v rozmezí 1-3 příspěvků týdně a 1-5 stories denně.

V rámci stories však doporučujeme dodržovat vždy alespoň minimum, a to 1 denně! Účet následně po návštěvě potencionálního followra nebo fanouška samotného působí aktivně, přičem aktivní účty dosahují zpravidla lepší výsledky.

V rámci samotného přidávání příspěvků a stories s ohledem na čas, vám skvěle poslouží Instagram insights – statistiky, které máte dostupné přímo v aplikaci Instagram. Ty vám zobrazí přímo časové rozmezí, ve kterém jsou vaši fanoušci nejaktivnějším.

8. Používejte #hashtagy správně

Hashtagy byly v minulosti jedním z klíčových způsobů jak zvýšit viditelnost a dosah. Dnes už díky popularitě Instagramu a jejich zneužívání nemají takovou velkou moc, stále však musí být součástí vaší Instagramové strategie.

Doporučujeme používat 2-10 hashtagu v rámci jednoho postu, a to hashtagy, kterou jsou relevantní, specifické pro váš segment a nepůsobí příliš spamovo.

Pokud se chcete plně ponořit do této problematiky, na internetu najdete mnoho článků věnujících se této problematice.

9. Používejte výběry stories

Novinkou posledního roku je možnost vytvořit si zvýrazněné alba stories, ve kterých můžete zachovat nejlepší obsah z jednotlivých kategorií/oblastí, které produkuje váš profil, a které můžou být zajímavý pro další návštěvníky.

Skvěle zpracované výběry stories má (i graficky) profil @nesia.sk . Jde o „Videa, Rstudio tým, 3D návrhy …“.

10. Využívejte Instagram shopping / Instagram nákupy

Tato funkce, která není k dispozici pro osobní účty, umožňuje prodávat produkty přímo z příspěvků a z příběhů na Instagramu.

Ukázkový příspěvek účtu @dm_slovensko .

Problematice Instagram shopping-u se budeme věnovat v nejbližším rozsáhlejším článku.


V případě zájmu o nezávislou konzultaci nás neváhejte kontaktovat, případně si přečtěte více v našem článku „Jak vám dokáže pomoct Instamag„.

Náš tým profesionálů udělá z vašeho konta dokonalý prodejní a prezenční nástroj!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *