
Jak jsme díky Directu zvýšili prodej přes Instagram?
Jak jsme díky Instagram Directu zvýšily přímé prodeje
… pěti klientům v průměru o 30 objednávek měsíčně.
O tom jak vám může Instamag pomoci budovat váš business a osobní značku, jsme si napsali naposledy zde: Jak vám dokáže pomoci Instamag. Dnes se posuneme a ukážeme si jak vypadá, resp. jak může vypadat a jaké dosahuje výsledky direct-ová kampaň na Instagram.
Direct je pojmenování pro “přímou správu” na Instagram. Díky directu můžete chatovat s přáteli, s kolegy z práce, můžete si vytvářet skupiny v rámci vašich hobby .. taková zpráva však může sloužit i na zvyšování prodejů, a právě to je to, na co se v tomto vstupu zaměříme.
Direct zprávy nejsou rozesílány spamovou formou, ale jen lidem, kteří se rozhodli váš profil sledovat, tedy vám zanechali follow (projevili zájem o vaše konto, obsah, produkty, služby..), a to většinou do 60 minut od přijetí follow-u.
Na mušku jsme si vzali 5 klientů.
Cíl: zvýšit přímo měřitelné konverze.
Způsob: poslat automatizovanou správu přibližně 30 novým followerům denně (takovým, jejichž získáme na základě Instamag kampaně nebo placené propagace).
Konverze víme v tomto případě přímo a 100% přesně měřit, ne přes GA, či jiné analytické nástroje, ale přímo přes přidělené slevové kódy, kódy na dopravu zdarma a pod. Oslovené účty dostanou slevový kód / kupón, který musí zadat při vytvoření objednávky na uplatnění slevy. Buď ho zadají do okénka na to určeného nebo do poznámky (v závislosti na daném obchodě a technologické predispozici), případně přímo při prodeji na kase.
Directy, automatizované správy, mohou mít různé podoby v závislosti na typu klienta, segmentu ve kterém nabízí produkty a služby, mohou se lišit v rámci zvoleného stylu komunikování k cílové skupině (mladší / starší zákazníci, určitá komunita a pod.).
V praxi: pomocí Instamag-u nebo placené propagace, případně díky spolupráci s influencermi a pod. získáme pozornost nových účtů, potencionálních klientů. Ti se rozhodnou přijít na náš profil a zanechat nám follow. Naše umělá Inteligence Instamag-u to vyhodnotí a zašle danému uživateli jednu z vybraných zpráv. Člověka tak neztratíme, resp. neuspokojíme se na začátek jen s follow z jeho strany, ale vytvoříme akci, kterou si získáme jeho pozornost. Systém samozřejmě neposílá zprávy automaticky obratem, vše co dělá, provádí tak, aby to působilo osobně a ne roboticky, tedy i posílání automatizovaných zpráv má svá pravidla a postupy (vzorce).
1. Klient: xxxxxxx.cz, eshop s bio potravinami
Poznámka: eshop s bio potravinami patřící do top 5 v rámci segmentu.
Výsledek: 31 realizovaných objednávek pomocí slevového kupónu.
2. Klient: xxxxxxxx.shop, eshop s oblečením
Poznámka: móda určená pro mladší ročníky (ženy).
Výsledek: 19 realizovaných objednávek pomocí slevového kupónu.
3. Klient xxxxx.sk, eshop s kávou
Poznámka: eshop s novou značkou kávy (marketing pouze v rámci Instagramu).
Výsledek: 37 realizovaných objednávek pomocí slevového kupónu
4. Klient xxxxxxxxx.sk, eshop s nábytkem
Poznámka: eshop s interiérovým nábytkem se showroomem v Bratislavě.
Výsledek: 4 realizované obchody (v daném měsíci).
5. Klient xxxxx.sk, burger restaurace v Bratislavě
Poznámka: nová burger restaurace v Bratislavě.
Výsledek: +130 vybavených objednávek v rámci nabídnuté promo akce.
________________________________________________________________________
Další návrhy na inspiraci …